Własny sklep internetowy

Przeniesienie biznesu do internetu w tych ciężkich czasach, zdaje się być niezbędną koniecznością. Wszak umożliwia nam to nieograniczony rozwój i dotarcie do nowych klientów innymi kanałami sprzedaży. Ciągle rozszerzający się rynek e-commerce oraz wzrost zainteresowania zakupami w sieci, sprawiają że wiele osób zastanawia się nad założeniem sklepu internetowego.

Z pewnością jest to wyjście dla osób, które idą z duchem czasu, chętnie się uczą i próbują nowych rzeczy. To także świetny pomysł na dodatkowy zarobek. Przed otworzeniem sklepu internetowego, warto jednak zapoznać się z kilkoma ważnymi kwestiami.

Własny sklep internetowy czy warto?

Elektroniczny handel jest jednym z najbardziej rozwijających się sektorów w polskiej gospodarce na ten moment. Posiada szereg zalet, między innymi niskie koszty utrzymania, oraz możliwość dotarcia do klientów z całego kraju. Do najbardziej dochodowych sklepów online zaliczamy te, które zaspokajają jakieś niszowe potrzeby. Jeżeli jednak masz jakiś inny, oryginalny pomysł na sprzedaż popularnych produktów i wiesz jak wyróżnić się na tle konkurencji, to ten sposób jest jak najbardziej dla Ciebie.

O tym, jak w szczegółach założyć swój pierwszy sklep internetowy możesz przeczytać w artykule na blogu e-commerce: https://ekomersiak.pl/jak-zaczac-i-uruchomic-pierwszy-sklep-internetowy/

Własny sklep internetowy – główne czy dodatkowe źródło zarobku

Spośród zalet takiego rozwiązania możemy wyróżnić fakt, że na samym początku nie musi być on głównym kanałem sprzedaży. Możemy spokojnie rozwijać go przy okazji działalności w swojej głównej siedzibie. Gdy prowadzimy działalność stacjonarnie, warto jednak posiadać własną stronę internetową, za pomocą której można docierać do klientów, informować ich o nowych promocjach i wyprzedażach.

W dzisiejszych realiach zakupy online stają się bardzo pożądaną opcją dla klientów. Wiele osób ceni sobie wygodę skorzystania z możliwości kupna potrzebnego przedmiotu prosto ze swojego smartfona czy laptopa, w dogodnej godzinie lub np. w niedziele. Chętnie również wybieramy opcję dostaw do domu, prosto pod nasze drzwi lub do paczkomatów, gdzie odbieramy nasze zakupy ze skrzynki, wracając z pracy.

Ludzie z natury są leniwi, toteż dążą do maksymalnego ułatwienia sobie życia. Dzięki zakupom online zyskuje się o wiele więcej czasu, nie ma potrzeby stania w długich kolejkach i sytuacja, gdzie nie ma potrzebnego nam towaru, praktycznie nie istnieje.

Dlaczego warto założyć własny sklep internetowy?

Podaliśmy podstawowe zalety, dzięki którym założenie własnego sklepu internetowego, może być wielką pokusą. Teraz niczym Andrzej Gołota w ostatniej rundzie, przedstawimy argumenty, które dosłownie mogą rozłożyć na deski i przekonają do zaistnienia w sieci.

Własny sklep internetowy to przejście na swoje

Niewątpliwą zaletą dla tych, którzy pragną wyrwać się z wyścigu szczurów jest to, że posiadając własny sklep internetowy, jesteśmy „na swoim”. Co idzie za tym, posiadamy pełną niezależność i swobodę działania w każdym aspekcie. To od nas zależą losy firmy i jej zarobki. Jesteśmy sami sobie sterem, żeglarzem i okrętem. Określamy to w jakich godzinach pracujemy i jak długo. Możemy decydować o dosłownie każdym detalu. Należy jednak bardzo uważać, gdyż wizja bogatego i szybkiego rozwoju, może przysłonić nam kompletny brak wiedzy we wszystkich aspektach prowadzenia sklepu online, co może wiązać się z szybką klęską.

Założenie sklepu internetowego to podążanie za duchem czasu

Wartość rynku e-commerce w roku 2019 wyniosła 50 mld złotych. W 2020 była to suma 70 mld złotych. Te liczby ciągle rosną, co doskonale odzwierciedla sytuację na rynku. Odpowiedź, czy warto zainteresować się założeniem własnego sklepu, nasuwa się sama. Klienci coraz chętniej korzystają z zakupów online, co pokazują liczne statystki.

Możliwość nieograniczonych zarobków

Właścicieli dużych sklepów internetowych do założenia platformy najczęściej skłaniał fakt, nie stałych lecz wysokich zarobków. Możliwość skalowania jest w końcu niczym nieograniczona. Może być to przez pewien okres kilkaset złotych, lecz nagle mogą być to zawrotne sumy. Bardzo ważnymi aspektami jest tutaj marketing i umiejętność reklamowania swoich produktów. Poza tym, warto zgłosić się do agencji marketingowej i freelancerów, którzy pomogą nam w pozycjonowaniu strony (SEO/SEM). Przy dobrej optymalizacji strony, po upływie kilku miesięcy na naszą stronę zaczną przybywać klienci prosto z wyszukiwarki Google, co jest bardzo korzystnym rozwiązaniem (i darmowym).

Własny sklep internetowy założyć jest bardzo łatwo

Obecnie bardzo łatwo jest stworzyć swoje miejsce w sieci. Oprócz rozwiązań, które oferują znane platformy, gdzie sklep stawia się na systemie SAAS, możemy skorzystać z usług agencji lub konsultantów e-commerce, którzy zajmują się wspieraniem we wdrożeniu, a później rozwoju sklepów internetowych.

I jedno i drugie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Rozwiązanie SAAS to często korzystniejsza opcja ze względu na finanse. Najczęściej za korzystanie ze sklepu płacimy miesięczny abonament. Na początek jest to bardzo dobre wyjście i wiele popularnych sklepów jest tworzonych w ten sposób.

Drugim wariantem jest stworzenie sklepu na dedykowanych rozwiązaniach. Taka forma, pozwala nam na nieograniczony rozwój sklepu, więcej możliwości konfiguracji i dodawania różnych opcji na stronie. Niestety wiąże się to ze sporym kosztem na początek (kilka tysięcy złotych). Wybór odpowiedniego rozwiązania, jest więc uwarunkowane głownie od budżetu, który chcemy przeznaczyć.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here