Optymalnie zaprojektowana strona www sklepu internetowego ma przed sobą jedno podstawowe zadanie – sprzedaż. Aby jednak klienci zechcieli z niej korzystać, powinna zostać stworzona z uwzględnieniem ich potrzeb oraz preferencji.
Łatwo dostępna ścieżka zakupu
Użytkownicy Internetu to w przeważającej większości osoby, których wizyty w Sieci są nakierowany na konkretny cel. Takim celem może być na przykład poszukiwanie danego produktu lub niezbędnej informacji. Dlatego tworzenie stron internetowych dla sklepów online obejmuje przede wszystkim takie rozmieszczenie elementów strony prowadzących klienta do zakupu, by cały proces mógł przebiegać szybko i sprawnie.
Jeżeli klient będzie musiał przebijać się przez zwarte, nieczytelne ściany tekstu, by za foldem (częścią strony niemieszczącą się na ekranie) odnaleźć maleńki przycisk, zrezygnuje już po paru sekundach, a właściciel sklepu zostanie z niczym. Projektowanie stron www dla sklepów to zadanie, z którego najlepiej wywiąże się zespół specjalistów, zaznajomiony ze zwyczajami internautów (jak https://creativium.pl/kompetencje/strony-internetowe/ ). Sklep powinien posiadać widoczne menu z listą produktów oraz wygodną w użytkowaniu wyszukiwarkę, a także funkcjonalny formularz kontaktowy, gdzie klient będzie mógł uzyskać potrzebne mu informacje o produktach.
Urządzenia mobilne to podstawa
Ponad 3/4 osób korzystających z Internetu obecnie robi to przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych, takich jak smartfon, smartwatch, tablet itp. Informują nas o tym statystyki prowadzone przez wiele podmiotów, a prognozy na przyszłość wydają się wskazywać, że ta tendencja utrzyma się lub będzie rosnąć.
Projektowanie stron internetowych, które odpowiadają na te potrzeby, to jedno z najważniejszych zadań, jakie stają przed firmami działającymi w tej branży. Komputery stacjonarne, laptopy czy notebooki nie poszły całkiem w odstawkę – są powszechnie wykorzystywane do pracy, pisania czy oglądania filmów. Jednak takie czynności, jak zakupy online, klienci najczęściej wykonują w drodze do pracy na smartfonie.
Co to oznacza w kontekście projektowania stron www dla sklepów? Przede wszystkim to, że strony nieresponsywne, czyli niezdolne do dostosowania się do ekranów urządzeń mobilnych, nie mają obecnie szans. Nie zawsze konieczne będzie zamawianie osobnej wersji strony na urządzenia mobilne, ale tworzenie stron www, które uwzględniają ich specyfikę, to obecnie konieczność, bez której nie sposób myśleć realistycznie o rozwijaniu biznesu w sieci.