Prowadzenie działań promocyjnych w AdWords jest w dzisiejszych czasach bardzo popularne. Powszechność dostępu do internetu sprawia, że to internet właśnie staje się głównym medium służącym do reklamy własnej firmy i produktów, które oferuje. W sieci mamy o wiele więcej możliwości, które do czasu rozwoju internetu nie były dostępne. AdWords oferuje prowadzenie kampanii produktowych w sieci wyszukiwania i na stronach partnerów Google. Tworzenie odpowiednich reklam tekstowych z zawartymi w nich słowami kluczowymi może znacznie podnieść ruch na stronie i sprawić, że klienci będą częściej klikać w link, a co za tym idzie dokonywać również konwersji na stronie, jak na przykład zakupienie danego produktu czy subskrypcja newslettera.
Google określa poziom jakości takiej reklamy, jej unikalność i prawidłowość. Dlatego im lepsza reklama, tym większa szansa na wyższą pozycję, jak również na większą klikalność. Używanie odpowiednich słów kluczowych jest jednym z najistotniejszych elementów całego procesu. To właśnie użytkownikowi, który wpisuje dane frazy lub słowa kluczowe mają szansę pokazać się nasze reklamy, a co za tym idzie istnieje większe prawdopodobieństwo, że wejdą na witrynę.
Reklamy, jakie tworzymy zależą głównie od pomysłu jaki ma osoba tworząca teksty. Barierą jest tylko ilość znaków, której nie można przekroczyć. Są to reklamy płatne, których stawka określana jest na podstawie rankingu. Wyświetlane są na samej górze listy wyszukiwania ponad wynikami organicznymi. Linki sponsorowane są bardzo elastyczne jeśli chodzi o budżet, lokalizacje w jakiej się będą wyświetlać czy określonej grupy społecznej, do której będą skierowane reklamy. Budżet jaki przeznaczony jest na kampanię określany jest z góry przez reklamodawcę. Za każde kliknięcie użytkownika w reklamę pobierana jest określona kwota. Dzieje się tak aż do „wyklikania” całego budżetu. Dlatego im więcej funduszy zostanie przeznaczone na daną kampanię, tym więcej kliknięć będzie tam występować.
Dzięki temu możemy obliczyć współczynnik ctr czyli click through rate, zwany współczynnikiem klikalności. Oznacza on ilość kliknięć do ilości wyświetleń. Istnieją odpowiednie ramy w jakich taki współczynnik powinien się znajdować. Z reguły im wyższy współczynnik, tym lepiej. Formaty reklam jakie możemy wybrać w Google AdWords to reklamy graficzne, tekstowe i reklamy video.
Popularna metodą jest remarketing AdWords
Charakteryzuje się wysoka skutecznością, dzięki temu, że wyświetla konkretnym osobom dane produkty, a te osoby były już nimi wcześniej zainteresowane, więc jest szansa, że spowrotem powrócą na stronę i dany produkt zakupią. Idea remarketingu polega na dotarciu reklamy do potencjalnych konsumentów, którzy odwiedzili dana stronę internetową, na której przeglądali jakieś konkretne produkty.
Dane w postaci ciasteczek są przechowywane, co pozwala na stworzenie specjalnych list remarketingowych. By rozpocząć działania tego typu potrzebny jest kod remarketingowy, który należy zawrzeć na swojej witrynie. Zazwyczaj najlepszym pomysłem jest wklejenie go do stopki, która na wszystkich podstronach jest taka sama, dzięki temu nie trzeba będzie umieszczać go osobno na każdej z nich. W Google AdWords mamy do czynienia z kilkoma rodzajami działań remarketingowych. Pierwszym z nich jest typ podstawowy – czyli najbardziej znana i najprostsza, czyli reklamowanie się użytkownikom, którzy chociaż raz odwiedzili stronę przedsiębiorstwa. Drugim typem jest remarketing dynamiczny, czyli taki gdzie przekazy reklamowe są wyświetlane automatycznie, a ich treść jest ściśle dopasowana do użytkowników.
Kolejnym, trzecim rodzajem jest remarketing mobilny, czyli jak sama nazwa wskazuje chodzi tu o wyświetlanie reklam na urządzeniach przenośnych. Remarketing video jest kolejnym typem i dotyczy wyświetlania reklam internautom, którzy oglądali dany materiał w serwisie YouTube i dotyczył on danej firmy. Do wszystkiego potrzebne jest wybranie odpowiedniej strategii jaką trzeba będzie zastosować, by sprawić, że klienci do nas wrócą i dzięki temu stworzymy stała listę klientów.
Tworząc daną kampanię trzeba jasno określić cel, grupę docelową, czyli dany segment rynku o podobnych właściwościach, do którego będziemy kierować przekazy reklamowe. Oprócz tego przyda się również ścisłe dopasowanie ich do strategii firmy i narzędzi promocji z jakich korzysta lub jakie zamierza wykorzystać. Kampanie remarketingowe dzielą się zazwyczaj na strategię reklamową, strategię z użyciem bazy remarketingowej oraz strategię określoną na podstawie współczynnika konwersji.