Marketing internetowy ma przed sobą niesamowitą przyszłość. Coraz więcej podmiotów decyduje się na wykorzystanie sieci w celu promocji swoich produktów oraz usług. Większość dorosłych ludzi regularnie kupuje z wykorzystaniem internetu.
Najpopularniejszymi sposobami reklamy online są metody typu ppc (pay per click). W tym wypadku reklamodawca płaci nie za wyświetlenie reklamy, a za konkretnego użytkownika, który zostanie skierowany na jego stronę. W przypadku marketingu internetowego wiele zależy od branży. Istnieją słowa kluczowe, które „kosztują” 1 grosz za kliknięcie. Istnieją też słowa, których cena to kilkaset złotych. Najdroższe branże to kasyna internetowe oraz chwilówki. W większości innych kategorii ceny za kliknięcie nie powinny przekroczyć kilkudziesięciu groszy. Sprawia to, że aby rozpocząć kampanię reklamową – przedsiębiorca nie musi dysponować niesamowitym budżetem.
Jednak reklama internetowa nie polega wyłącznie na wyświetlaniu użytkownikom określonego tekstu. Dużą popularnością cieszą się reklamy graficzne adwords. W tym wypadku nie jesteśmy ograniczeni wyłącznie do ruchu organicznego w określonym słowie kluczowym. Nasza reklama może wyświetlać się na stronach internetowych, które są tematycznie powiązane z naszą działalnością. Ponadto funkcjonuje też tzw. reklama kontekstowa. Oznacza to, że Google będzie wyświetlał nasz materiał na podstawie wcześniejszej aktywności użytkownika. Jeżeli ktoś wcześniej przeglądał produkty z naszej branży – z dużym prawdopodobieństwem zobaczy też naszą reklamę.
Podstawową zaletą reklamy w sieci jest jej potencjalna skala
Codziennie mamy szansę na dotarcie do dziesiątek tysięcy użytkowników. W przeciwieństwie do klasycznych form marketingu – reklamę w sieci możemy ustawić samodzielnie. Najwięksi gracze na rynku – Google oraz Facebook starają się maksymalnie uprościć narzędzia reklamowe. Ponadto w internecie masz możliwość znalezienia dziesiątek poradników, które krok po kroku pomogą Ci ustawić pierwszą reklamę. Koszt dotarcia do 1000 użytkowników nie powinien przekroczyć kilkuset złotych.
Ponadto możesz tak skonfigurować swoją kampanię, aby trafiała tylko do użytkowników potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem. W aplikacji adwords możesz wybrać zestaw słów kluczowych, po wpisaniu których użytkownik zobaczy Twoją reklamę. Wybór odpowiednich słów kluczowych to nie zawsze proste zadanie. Musisz pamiętać, że to narzędzie działa na zasadzie aukcji. Oznacza to, że jeżeli o dane słowo kluczowe będzie rywalizować wiele podmiotów – jego cena wzrośnie. Na szczęście masz możliwość ustalenia maksymalnej stawki, którą jesteś gotowy zapłacić za wyświetlenie swojego materiału. Przy wyborze słów kluczowych pamiętaj, że nie zawsze najbardziej popularne słowo musi być najlepsze. Powinieneś unikać słów i fraz, które ze swojego charakteru nie zachęcają użytkownika do interakcji.
Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie e-mail marketingu
W tym wypadku użytkownicy, którzy trafią na Twoją stronę, uzyskają możliwość zapisania się na newsletter. W ten sposób możesz mieć pewność, że nie utracisz z nimi kontaktu. Możesz informować ich o nowych produktach, lub zachęcać do zakupu (np. z wykorzystaniem atrakcyjnych kodów rabatowych). Coraz większą popularnością cieszą się też zagadnienia związane z content marketingiem. W tym wypadku masz możliwość generowania ruchu na stronie, poprzez wykorzystanie atrakcyjnych treści.
Wcale nie musisz płacić za użytkowników, którzy odwiedzą Twoją stronę internetową. Jeżeli zapewnisz im interesujące materiały, pozycja Twojej strony wzrośnie – natomiast ruch stanie się darmowy. Miej na uwadze również, że marketing internetowy jest oparty przede wszystkim o skalę zasięgu. Tylko niewielki procent osób, do których dotrzesz, zostanie Twoimi klientami. Dlatego nie oczekuj błyskawicznych wyników. Budowanie wizerunku marki i zdobywanie zaufania to proces długotrwały. Jednak każde wyświetlenie reklamy oraz każde kliknięcie przybliża Cię do zrealizowania swojego celu.
Marketing internetowy to bez wątpienia przyszłość. Obecność to w dzisiejszych czasach konieczność. Każdy przedsiębiorca powinien dysponować profesjonalną stroną internetową. Z jej wykorzystaniem docieranie do klientów może być banalnie proste. Jeżeli nie chcesz tracisz czasu na zgłębianie się w zagadnienia marketingu internetowego, możesz skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych agencji. Na rynku znajdziesz dziesiątki ofert, które dotyczą prowadzenia kampanii reklamowych. Na pewno znajdziesz taką, która będzie odpowiadała Twoim potrzebom.