Dobra reklama jest dziś dźwignią każdego handlu. Żadne przedsiębiorstwo nie utrzyma się zbyt długo na rynku, jeżeli nie poinformuje odpowiedniej ilości potencjalnych klientów o swoich usługach. Jak można wypromować swój biznes niewielkim kosztem? Odpowiedzią na to pytanie jest internet.
To co działo się przy okazji budowania coraz większego dostępu do internetu można bez cienia wątpliwości nazwać rewolucją. Rewolucja internetowa całkowicie zmieniła nasze postrzeganie rzeczywistości. Jedno narzędzie zastąpiło ogromną ilość pojedynczych rzeczy. Encyklopedia? Nie ma potrzeby, wszystko znajdę w internecie. Telefon do fryzjera? Również. Musisz wysłać list, toteż czeka Cię droga na pocztę? Nie ma potrzeby, wszystko załatwisz mailem.
To jednak nie wszystko. Internet zastąpił wiele rzeczy, ale i otworzył nam bardzo dużo nowych możliwości. Wszystko stało się o wiele bardziej transparentne, dzięki szeroko dostępnych opiniach, o dosłownie wszystkim. Już nie musisz zastanawiać się, czy lokal który z zewnątrz wygląda całkiem nieźle serwuje równie dobrze wyglądające dania. Działa to również na odwrót. Lokale, które nie mają pieniędzy na gustowny wystrój, ale oferują smaczne i tanie dania internauci docenią pięcioma gwiazdkami i polecą je innym.
Mnóstwo spraw, które kiedyś wymagały fizycznego przemieszczenia się z miejsca na miejsce, dziś ograniczają się do kliknięcia myszką. Nie tylko sektor prywatny informatyzuje swoje usługi. Robi to również sektor publiczny, czyli państwo, urzędy, instytucje rządowe. Często usługi te nie są tak przejrzyste, jak te prywatne, jednak spełniają swoje zadanie.
Nie musisz już stać w kolejce w urzędzie skarbowym, by złożyć swoje zeznanie podatkowe. Teraz wystarczy, że wypełnisz swoje zeznanie podatkowe przez odpowiednią stronę internetową. Nie musisz też stać w kolejce tylko po to, by dowiedzieć się, że twoje prawo jazdy nie jest jeszcze gotowe do odbioru. Tak jak wcześniej, wystarczy odpowiednia strona internetowa, na której to możesz dowiedzieć się wszystkich interesujących cię kwestii.
Również przejrzystość jest o wiele lepsza. Jak już mogłeś wcześniej przeczytać, w internecie aż roi się od opinii na różne tematy. Ludzie lubią komentować, mówić co im się nie podobało, a co podobało, dlatego też nie ma najmniejszego problemu, aby dowiedzieć się czegoś o interesującej Cię rzeczy.
Ciekawym przykładem jest fakt, że możesz nawet sprawdzić historię pojazdu, zanim zdecydujesz się na jego zakup. Wystarczy, że na stronie internetowej wpiszesz kilka danych z dowodu rejestracyjnego, a twoim oczom ukaże się szczegółowa historia pojazdu od momentu, kiedy ów system wszedł w życie. Dzięki temu możesz bezproblemowo sprawdzić, czy pojazd jakim jesteś zainteresowany nie ma podejrzanej przeszłości, bądź też czy jego przebieg można uznać za oryginalny.
To wszystko sprawia, że jeżeli chcesz wypromować swój biznes, najlepszym narzędziem do tego będzie internet. To tam możesz dotrzeć do największej liczby osób, którym możesz bezpośrednio sprzedać swój produkt. Nie potrzebujesz już pośredników, czy też wydawnictw. Wszystko możesz zrobić sam, za pomocą internetu.
Jak zbudować swój własny fanbase?
Fanbase to tak naprawdę fani twojej marki, stali klienci. Najłatwiej zdobyć ich za pośrednictwem najbardziej popularnego portalu społecznościowego, gdzie założenie profilu trwa kilka chwil, a pozwoli Ci być blisko ze swoimi klientami.
Własna strona internetowa nie zapewni Ci tylu kliknięć co facebook, gdyż ta platforma wewnątrz ma profile swoich użytkowników i strony firm. Za odpowiednią opłatą nakieruje swoich użytkowników na twoją stronę, przez co pozyskanie klientów jest łatwiejsze, niż gdybyś sam promował swoją stronę internetową.
Ile będzie Cię kosztować taka reklama?
To zależy. Najlepiej będzie, jeżeli wpiszesz w wyszukiwarce „reklama na facebooku – cennik” i sprawdzisz sam jaka oferta reklamy najbardziej Cię interesuje. Jak na ilość wejść, którą możesz pozyskać cena takiej usługi nie jest wysoka. Przy dobrym zarządzaniu profilem jesteś w stanie dość szybko zarobić o wiele więcej, niż zapłaciłeś za tą usługę.
Do dużych pieniędzy droga jednak daleka. Aby zainwestowane pieniądze przyniosły zysk będziesz musiał dobrze zarządzać swoim profilem facebook’owym. Klienci muszę czuć zainteresowanie twoim produktem. Rozbudź w nich ciekawość, co do tego, jaki będzie twój kolejny wpis.
W zależności od tego, jaką masz koncepcję na swój biznes możesz pisać w sposób profesjonalny, lub używając nieco bardziej lekkiego tonu, by rozbawić osoby, które czytają twój profil. Dzięki temu ludzie szybko zapamiętają twoją firmę, a pozytywne odczucia mogą mieć rezultat w zakupionym produkcie.