Zanim zaczniemy pozycjonować sklep trzeba będzie się skupić na tym jak on wygląda. Potrzebna będzie nam optymalizacja naszej strony, która polega na tym, że będzie trzeba sprawdzić kod źródłowy oraz treść. Zajmuje się tym ta sama firma, które zlecamy pozycjonowanie. Jeśli sklep nie zawiera Błędów to będzie o wiele szybciej można przystąpić do jego pozycjonowania. To, dlatego oddając się w ręce profesjonalistów przyspieszamy całe działanie.
Stworzenie unikalnych opisów produktów, które oferujemy to klucz do sukcesu. Nie powielamy wszystkiego, co mamy a tym bardziej nigdy nie kopiujemy takich opisów z innych stron. To bardzo istotne żeby treść, która znajduje się w sklepie internetowym była unikalna. Kopiowanie i plagiaty to coś, co może źle się dla nas skończyć, a zatem nigdy się na to nie decydujmy, bo więcej można stracić niż zyskać.
Na tym przykładzie też widać, że wiele osób nie ma zielonego pojęcia o tym jak sklep prowadzić, dlatego jeśli nie uda nam się tego powierzyć komuś doświadczonemu to taki sklep nie ma szans na funkcjonowanie. Bardzo szybko zacznie przynosić straty i nic dobrego z tego nie wyniknie. Pozycjonowanie oznacza długi proces oczekiwania, dlatego jeśli chcemy żeby sklep internetowy za kilka miesięcy był na wysokiej pozycji w wyszukiwarce to nie pozostaje nam nic innego jak się za prace zabrać już teraz.
Im dłużej teraz czekamy tym dłużej trzeba będzie czekać na efekty, a to dla nas oznacza spore straty i nie możemy sobie na to pozwolić.
Jak się pozycjonuje?
Trzeba będzie stworzyć nie tylko opisy naszych towarów czy usług, ale również trzeba będzie dodać ich bardzo dużo w specjalnych katalogach. Tym samym klient, który wyszukuje konkretnego przedmiotu wreszcie trafi do nas. Ilość opisów do katalogów musi być wyważona, co oznacza, że nie może być tego za dużo, ani za mało. Zapewne wiemy już, że opisy muszą być unikalne, ale jak to zrobić, jeśli w sześciuset znakach mamy ująć opis sklepu?
Do tego trzeba jeszcze dodać to, że takich opisów może być kilkaset. Nie jest to łatwe i te opisy aż tak bardzo się od siebie nie różnią, ale nie mogą być słowo w słowo takie same. Trzeba będzie tworzyć specjalne linki, które prowadzą do naszej strony internetowej. Tutaj znowu trzeba pisać unikalne teksty, ale o wiele dłuższe.
Im więcej tekstów wysokiej jakości tym lepiej dla naszego sklepu internetowego. Zawsze sprawdzajmy firmę, z którą mamy współpracować i która ma się pozycjonowaniem zająć. Wtedy unikniemy problemów, których nie chcemy, a nasza strona będzie wysoko w wyszukiwarce.