Rozwój technologii z jednej strony ułatwił firmom komunikację na odległość, a z drugiej sprawił, że coraz trudniej wyróżnić się z tłumu i sprawić, aby komunikaty faktycznie zostały przez odbiorców odczytane. Komunikacja SMS-owa to jedna z najskuteczniejszych form kontaktu z klientami – o ile prowadzi się ją właściwie.
Żeby była ona maksymalnie efektywna, warto wykorzystać platformy do masowej wysyłki SMS, takie jak mProfi. Poniżej wyjaśnimy, dlaczego korzystanie z nich to dobre rozwiązanie i w jaki sposób mogą podnieść skuteczność komunikacji z klientami.
Warto planować wysyłkę na przyszłość
Nie można zapominać o odpowiednim czasie wysyłki wiadomości SMS. Najlepiej jest to robić wtedy, gdy odbiorcy są najbardziej skłonni do reakcji, np. w godzinach wieczornych lub w weekendy, jeśli są to konsumenci, lub w godzinach pracy firm, jeśli odbiorcami są klienci biznesowi. Jednocześnie, należy pamiętać o zasadach savoir-vivre i unikać wysyłania wiadomości w nieodpowiednich momentach, np. w środku nocy.
Co istotne, dzięki platformom SMS nie trzeba być przy komputerze czy telefonie w momencie wysyłki. Można zaplanować wysyłkę na dokładny dzień i godzinę w przyszłości. Pozwala to, chociażby przygotować newsletter na cały miesiąc z góry i później już tylko weryfikować wyniki poszczególnych wiadomości.
Nie ma w ten sposób ryzyka, że któraś wiadomość nie zostanie wysłana, ponieważ np. pracownik odpowiedzialny za ten element firmowego marketingu zapomni zlecić wysyłkę, nie będzie go w danym dniu lub godzinie w pracy.
Platformy SMS pozwalają na personalizację wiadomości
Jednym z kluczowych elementów skutecznej komunikacji SMS-owej z klientami jest dobranie odpowiedniej treści wiadomości. Powinna ona być zwięzła i czytelna, a jednocześnie przyciągająca uwagę i zachęcająca do interakcji. Warto również personalizować wiadomości, np. wprowadzając imię i nazwisko odbiorcy, co zwiększa ich skuteczność.
Platformy do masowej wysyłki SMS pozwalają z łatwością wprowadzić do wiadomości dynamiczne pola, które przy wysyłce będą wypełniane informacjami przypisanymi do danego numeru. Dzięki temu do każdego z setek odbiorców można jednym kliknięciem wysłać komunikat, który będzie się różnił na przykład numerem klienta.
Jako ciekawostkę warto dodać, że platformy SMS można łączyć z narzędziami do automatyzacji. W ten sposób przykładowo wysyłka będzie następować automatycznie w momencie, gdy zmieni się status zamówienia lub zbliżać się będzie określone wydarzenie.
Odpowiednia segmentacja odbiorców jest kluczowa
Niektóre wiadomości można skierować do wszystkich klientów czy kontrahentów (np. życzenia noworoczne), ale inne będą dopasowane tylko do pewnej grupy osób. Jeśli na przykład nowy produkt kierujemy tylko do klientów z określonej branży, przesyłając informację o nim wszystkim odbiorcom, możemy jedynie ich zirytować i stworzyć u nich wrażenie, że zaśmiecamy im skrzynkę odbiorczą.
Dlatego też segmentacja bazy odbiorców jest dobrym pomysłem. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że kierujemy firmowe komunikaty jedynie do grup, dla których rzeczywiście będą one istotne.