Ustawienie reklam Adwords niestety przerasta zwykle osoby, które korzystają z panelu po raz pierwszy. Poniżej kilka wskazówek dla nowicjuszy w Google Adwords!
Ustawiamy pierwszą kampanię w Googlę Adwords
Po pierwsze, należy zalogować się do panelu (korzystamy w tym celu z naszego konta gmail). Następnie, przechodzimy do tworzenia pierwszej kampanii. Należy w tym celu kliknąć w wielki znaczek plusa, zlokalizowany w głównym menu. Po naciśnięciu na plusik wyświetla nam się pole wyboru – należy tutaj wybrać Nowa Kampania, a nie Wczytaj Ustawienia Kampanii.
Ta druga opcja jest dobra dla osób, które w przeszłości miały już ustawione kampanie, które teraz już nie działają. Jeśli można z nich skorzystać ponownie po doładowaniu konta, wówczas można wybrać Wczytaj ustawienia kampanii. Wówczas wszystkie opisy, czyli brzmienie komunikatu wyświetlanego dla użytkownika, a także podstrony, do których ma być kierowany ruch oraz słowa kluczowe, na które była ustawiona kampania, zostaną takie jak poprzednio.
Wybieranie celu kampanii
Tworząc nową kampanię w google adwords, możemy wybrać cel kampanii. Początkującym zaleca się, aby na pierwszy raz wybrać jako cel po prostu zwiększenie ruchu w witrynie. Jeśli jednak prowadzimy sklep i to nie są nasze pierwsze kroki w witrynie, możemy wybrać cel taki jak na przykład zwiększanie świadomości i zasięgu marki albo zdobycie potencjalnych klientów lub to, co interesuje najbardziej sklepy internetowe, czyli zwiększenie sprzedaży.
Wybierając jako cel zwiększenie ruchu na stronie, przechodzimy do panelu, w którym możemy ustawić samodzielnie pierwszą kampanię. Po wyborze celu kampanii, wybieramy miejsca, w których ma wyświetlać się nasza reklama. Standardowo, niech to będzie na początek sieć wyszukiwania. W ten sposób spowodujemy, że nasze reklamy będą wyświetlać się w formie dwóch pasków tekstu na górze strony. Reklamy będą mogły znaleźć się również na stronach partnerów Google. Najważniejsze jednak,aby zdać sobie sprawę, że takie reklamy będą bardzo blisko naturalnych wyników wyszukiwania.
Jeśli wybierzemy tutaj wyświetlanie reklam w sieci reklamowej, wówczas skazujemy się na wyświetlanie naszych reklam na konkretnych stronach internetowych w formie graficznej. To my musimy dostarczyć banner oraz wszystkie reklamy tekstowe, które mają towarzyszyć graficznym reklamom. Tutaj dostosowywanie stawek będzie automatyczne, a my nie będziemy mogli ręcznie dobierać portali, na których mają wyświetlać się reklamy. Oczywiście jest to moderowane w pewien sposób poprzez określenie maksymalnej stawki dziennej, którą chcemy poświęcić na opłacanie reklam Google.
Produktowe kampanie adwords w Google
Kampania produktowa w Google to oferta przeznaczona jest dla sklepów, które mają konkretne towary na sprzedaż. Po zaciągnięciu się do tego rodzaju kampanii, możemy oczekiwać, że nasze towary wraz z cenami i krótkimi opisami będą znajdować się najwyżej w wynikach wyszukiwania Google na wyszukiwane frazy.
Ciekawostką jest, że tutaj nie trzeba wpisywać samodzielnie fraz, na które ma się wyświetlać nasz sklep. Google Adwords samodzielnie decyduje o tym na podstawie pliku z naszego sklepu, który wysyłamy do Google ustawiając kampanię. Na podstawie opisów znajdujących się w naszym sklepie wyszukiwarka decyduje, jakie towary wyświetlać klientom. Dlatego kampania produktowa jest dobra dla sklepów, które są sensownie zoptymalizowane.
Kampania video w Adwords
Pozostałe wybory to kampania video – przeznaczona jest dla osób, które posiadają kanał na Youtube i które chcą promować swoje filmy w wyszukiwarce Youtube.
Ustalanie stawek, budżetu i zasięgu kampanii Adwords
Po tym jak już zdecydujemy się na konkretny kanał promocji, wybierzmy zasięgi naszej reklamy, a także budżet całościowy i budżet dzienny. Konieczne też jest ustawienie stawek oraz lokalizacji, w której mają wyświetlać się nasze reklamy.
Konieczne też nadajmy kampanii nazwę – będzie ona służyła nam do rozeznania się w naszych reklamach. Jeśli pierwszy rzut kampanie adwords nie przyniosą nam pożądanego poziomu konwersji, będziemy mogli edytować ustawienia każdej kampanii nawet jeśli będzie ona już od dawna aktywna.
Wybór zasięgu terytorialnego w kampaniach adwords
Tutaj ciekawostką jest, że możemy sprawić, aby reklamy wyświetlały się tylko w Polsce, a nie za granicą. Możemy też sprawić, że reklamy będą wyświetlały się tylko w określonym kraju. Dodatkowo, można oczywiście ustawić wyświetlanie konkretnej kampanii tylko na jedno miasto. Ostatnia opcja ma sens, gdy nasza strona działa lokalnie, na przykład gdy oferujemy parowe mycie aut na terenie Poznania. Wówczas ustawiamy sobie oczywiście wyświetlanie reklam na Poznań i okolice do 40 kilometrów.