Czy warto łączyć kampanię email i SMS

We współczesnej komunikacji marketingowej mamy do dyspozycji wiele narzędzi. Obecnie najpopularniejszym kanałem dotarcia do klienta jest e-mail. Charakteryzuje się on niskimi kosztami kampanii, a także dużym zasięgiem dotarcia dla klienta. Natomiast SMS trafia do wybranej grupy najszybciej, a to w efekcie gwarantuje błyskawiczną reakcję. Połączenie tych dwóch kanałów wydaje się więc być idealnym sposobem na pozyskanie klientów oraz budowania trwałych relacji. Jednak czy faktycznie warto łączyć kampanię email i SMS?

Kampania marketingowa powinna prowadzić do efektu synergii

Prawidłowo przeprowadzona kampania marketingowa powinien prowadzić do efektu synergii. Oznacza to, że proces współdziałania konkretnych narzędzi uzyska znacznie większy efekt niż pojedyncze działanie każdego z nich. Ważne jest więc odpowiednie ich dobranie. Bez wątpienia synchronizacja email marketingu oraz SMS stanowi wartość dodatnią. Te dwa narzędzia świetnie się uzupełniają i gwarantują znacznie lepsze efekty niż byłyby w stanie uzyskać osobno. Dlatego warto połączyć e-mail i SMS marketing, aby uzyskać lepsze wyniki i zautomatyzować procesy.

Efekty kampanii marketingowej i smsowej

Wiele osób nadal nie rozumie, jak ważne maile i smsy w kampanii marketingowej. Warto więc dobrze poznać ich rolę, zanim przystąpi się do dalszego działania.

Email marketing pomaga:

– przedstawić ofertę odbiorcy;
– zaprezentować treść w atrakcyjny sposób (np. w formie prezentacji);
– przesłać grafiki i inne załączniki;
– zachęcić odbiorców do dalszych działań.
Wysyłka SMS umożliwia:

– ekspresowo dostarczyć informację;
– szybko uzyskać reakcję;
– wysyłać regularne powiadomienia o ważnych treściach.
W jakich przypadkach najlepiej łączyć kampanię e-mail i SMS?

Emailing i sms marketing mają wiele cech wspólnych, więc mogą efektywnie działać. Dzięki temu marki nie mają problemu ze skuteczną komunikacją. Te dwa narzędzia szczególnie dobrze łączą się w nastepujących przypadkach:

  • Kampanie okolicznościowe – e-mail stanowi podstawę komunikacji, a sms jest bodźcem do zakupu.
  • Kampanie konkursowe – mailem wysyłamy dokładne warunki, a SMS umożliwia udział.
  • Generowanie leadów – mail pomaga wyselekcjonować odpowiednią grupę odbiorczą, a SMS skutecznie powiadamia.
  • Wzrost sprzedaży – mailem wysyłamy atrakcyjną ofertę, a SMS-em kod rabatowy.
  • Przypomnienie – dzięki mailowi użytkownicy zapisują się na udział w wydarzeniu, ale warto im jeszcze o nim przypomnieć SMS-em.To tylko skutecznych sposobów na połączenie kampanii mailowej i SMS-owej. Warto korzystać z takich przykładów i pamiętać, że takie komunikaty nie są dla siebie konkurencją, tylko dopełnieniem.
[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here