SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, pomaga osiągnąć danej stronie jak najwyższy wynik w wynikach wyszukiwania przeglądarki. To właśnie dzięki odpowiednio dobranym słowom oraz frazom kluczowym możliwe jest osiągniecie znacznie wyższej pozycji w wyszukanych przez użytkownika sieci wynikach. Sam dobór prawidłowych słów, to jednak za mało. Aby móc osiągnąć szczyt w tych wynikach, należy włożyć sporo pracy w samą treść, grafikę, a także linki zewnętrzne prowadzące do witryny. Jest to zatem dość żmudny i długotrwały proces, na którego zadowalające efekty należy nieco poczekać.
Czym jest audyt SEO?
Odpowiednia optymalizacja strony internetowej nie jest prosta. Aby nasza witryna znalazła się w czołówce wyników wyszukiwania przeglądarki, należy nieustannie poprawiać zamieszczane treści oraz dbać o każdy najmniejszy szczegół. Wielu osobom nie przychodzi to jednak łatwo. Pomimo starań oraz chęci, dana witryna internetowa cały czas znajduje się na tyle nisko, że jest praktycznie niedostrzegalna przez użytkowników sieci. A doskonale wiemy, że każdy kto szuka czegoś w Internecie wchodzi jedynie na te strony, które widzi jako pierwsze. Jeśli zatem głowisz się nad tym, dlaczego domena Twojej firmy nigdy nie osiąga zadowalających rezultatów, to warto jest przeprowadzić audyt SEO.
Audyt SEO to nic innego jak dokładna analiza strony internetowej pod kątem widoczności oraz pozyskiwania ruchu z wyszukiwarek. Powinien on zostać przeprowadzony przez doświadczoną agencję marketingową (przykładową znajdziesz na: https://efectownia.pl/audyt-seo/). Celem audytu jest znalezienie i wskazanie tych elementów, które należy zmienić, poprawić bądź też usunąć po to, aby Twoja strona internetowa pojawiła się na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Podczas wykonywana audytu SEO istotne jest określenie samego celu planowanej analizy. Celem takim najczęściej jest wzrost widoczności dla konkretnej grupy odbiorców. W tym przypadku cały proces skupia się na znalezieniu tego problemu, który ogranicza widoczność strony internetowej. Po całej analizie otrzymamy raport z propozycjami zmian, dzięki którym nasza witryna internetowa zostanie umieszczona wyżej.
Co powinien zawierać audyt SEO strony WWW?
Warto być świadomym tego, że wynik audytu SEO zależny jest od rodzaju strony, dla której został on stworzony. Zatem ta analiza będzie wyglądała inaczej dla sklepu internetowego, niż dla serwisu informacyjnego bądź strony blogowej. Zawartość raportu zależna jest od wielkości witryny, jej wieku, a także wymagań właściciela danej firmy – podkreślają specjaliści z efectownia.pl. Istnieją jednak pewne punkty, które powinny znaleźć się w każdej analizie. Są to m.in.: słowa kluczowe, meta opisy, linki wewnętrzne oraz zewnętrzne, treści, adresy URL, optymalizacja i opis grafik, kod HTML, UX (zachowania użytkowników na stronie) oraz szybkość ładowania strony i jej ogólne bezpieczeństwo. Co ważne, w profesjonalnie przeprowadzonym audycie, specjalista wytłumaczy Ci każdą niezrozumiałą informację. Oprócz tego przedstawi Ci on wnioski. Taka osoba pomoże przede wszystkim stworzyć strategię pozycjonowania.