Programy lojalnościowe mogę przybierać najróżniejsze formy. W niektórych sklepach skanujemy specjalne karty, w innych zbieramy punkty lub naklejki a w pozostałych używamy promocyjnych kodów. Czasami naprawdę trudno jest odnaleźć się w zasadach programu lojalnościowego. Dlatego też podczas jego tworzenia trzeba jasno określić sobie cel do zrealizowania i na jego podstawie dobrać odpowiedni mechanizm.
Klient zawsze najważniejszy
Budując program lojalnościowy musimy mieć na uwadze klienta. Pamiętajmy, że program jest tworzony dla niego, dlatego powinien być prosty i przynosić mu korzyści. Te drugie dobieramy dokładnie do naszej grupy docelowej. Przykładowo jeśli komunikat kierujemy do rodzin z dziećmi, świetną nagrodą mogą okazać się maskotki, z kolei gdy naszym głównym klientem są biznesmeni powinniśmy się zastanowić nad bardziej eleganckim upominkiem.
Karta z naklejkami
Ta forma programów lojalnościowych jest jedną z popularniejszych. W większości dużych sklepów klienci mają okazję zbierać promocyjne naklejki, wklejać je na specjalne karty i dzięki temu zdobywać nagrody. To dość prosta w realizacji akcja, nie wymaga od nas zbyt dużego wysiłku. Należy skupić się na opracowaniu regulaminu, wydrukowaniu kart i naklejek oraz przygotowaniu nagród. Tych musi być naprawdę dużo, by w trakcje promocji wszyscy mogli odebrać swoje upominki.
Z pomocą telefonu
Nowych technologii używamy na co dzień, warto więc wykorzystać je także w programie lojalnościowym. Wystarczy stworzyć dedykowaną aplikację, poprzez którą będziemy informować naszych klientów o najnowszych promocjach. Jedną z opcji w aplikacji powinien być specjalny kod, przypisany do danego klienta. Podczas zakupów wystarczy zeskanować go przy kasie, by na koncie pojawiły się punkty. To bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ klient na bieżąco może kontrolować stan swojego promocyjnego konta.
Tradycyjna karta
Wiele sklepów dla swoich stałych klientów wydaje karty uprawniające do zniżek. Niestety kolekcje kilkudziesięciu kart lojalnościowych w portfelu mogą być naprawdę męczące. Na szczęście jest na to sposób, wystarczy stworzyć program połączony z kartą płatniczą klientów. W praktyce oznacza to, że już podczas płacenia kartą na koncie promocyjnym pojawiają się dodatkowe punkty. Więcej informacji na temat tego mechanizmu można znaleźć na stronie https://zencard.pl/blog/programy-lojalnosciowe-jak-sie-w-nich-polapac-i-ktory-wybrac.