Na rynku Magento 2 dostępne jest już od listopada 2015 roku i nadal wielu właścicieli firm e-commerce zastanawia się nad uaktualnieniem starszej wersji, zwłaszcza, że wsparcie dla Magento 1 ma zakończyć się w czerwcu 2020. Co różni obie wersje tego popularnego skryptu i czy warto robić migrację z Magento 1 do Magento 2? O tym kilka zdań poniżej.
Ulepszenia wydajności
Magento 2 został zbudowany, aby rozwijać się wraz z Twoją firmą. Ta nowa struktura daje szczegółową kontrolę, aby dostosować się do ciągłych zmian konkurencyjnych w środowisku handlowym. Do Magento 2 wprowadzone zostały ulepszenia, które poprawiły szybkość ładowania stron. Jak twierdzą eksperci Magento, nowy system jest bardziej opłacalny, nawet jeśli nie masz własnych serwerów, ponieważ Magento 2 ma niższe wymagania sprzętowe i dalej zapewnia ten sam poziom wydajności. Dodatkowo do M2 dodany został Ajax add-to-cart, dzięki któremu system nie musi przeładowywać całej strony, gdy nowy element jest dodawany do koszyka. Ajax add-to-cart spowodował wzrost wydajności w Magento 2, ale też dzięki niemu można spodziewać się niższej liczby porzuconych koszyków ze względu na czas oczekiwania podczas przeładowywania strony. Można więc śmiało powiedzieć, że migracja pod tym względem ma pozytywny wpływ na koszty i oznacza mniej problemów.
Uproszczone aktualizacje i konserwacja
W Magento 1 instalacja podstawowych rozszerzeń jest czasochłonna nawet dla profesjonalnych programistów. Ulepszona architektura platformy Magento 2 pozwala na prostsze instalowanie nowych rozszerzeń i modułów, co sprawia, że koszty aktualizacji są tańsze i zajmują mniej czasu. Dzięki obniżonym kosztom aktualizacji sprzedawcy mogą teraz skupić się na inwestycjach w ulepszenia w zakresie lepszej obsługi klienta.
Prostsza nawigacja i lepsza personalizacja
Panel administracyjny w Magento 2 został uproszczony i poddany modernizacji. Jest teraz podzielony na kilka głównych kategorii i podkategorii, co ułatwia organizację i poruszanie się po panelu, nawigacja jest teraz przyjazna i intuicyjna. Nowy system pozwala również na szybkie wyszukiwanie najważniejszych informacji i umożliwia efektywne zarządzanie sklepem, dzięki widocznym danym w panelu nawigacyjnym. Ostatnie zamówienia, średnia kwota koszyka, dane finansowe czy nowi klienci wyświetlają się na panelu, dzięki czemu możesz sprawdzić potrzebne dane w mgnieniu oka. Spersonalizowana obsługa klienta to podstawowa zasada w biznesie e-commerce, dlatego w Magento 2 dostępne są oferty up-sell i cross cell oraz spersonalizowane metody płatności.
Koniec supportu oznacza, że Magento 1 przestanie być rozwijane, a co za tym idzie bezpieczeństwo nie będzie aktualizowane, dlatego system będzie narażony na ataki. Magento 1 nie przyniesie również żadnych innowacyjnych rozwiązań. Jeśli rozwijasz swój interes, a e-commerce jest dla ciebie ważną częścią biznesu to powinieneś rozważyć migrację ze starszej do nowszej wersji Magento, bo tylko w ten sposób zachowasz stabilność swojego sklepu.