E-commerce to jeden z najprężniej rozwijających się rynków. Konkurencja jest ogromna, co więcej z roku na rok sklepów internetowych przybywa.
Jak wyprzedzić konkurencję i odnieść sukces? Jakie są sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Pozycjonowanie
W pierwszej kolejności warto zatroszczyć się o pozycję w wynikach wyszukiwania Google? Na której stronie w wynikach wyszukiwania znajduje się Twój sklep internetowy? Jeżeli nie jesteś w pierwszej dziesiątce, szanse na to, że zdobędziesz nowych klientów są małe. Pozycjonowane to dość długi i żmudny proces, jednak po kilku miesiącach przynosi naprawdę imponujące rezultaty. Więcej wejść na stronę to większe zainteresowanie i większe szanse na to, że dana osoba zdecyduje się na zakupy właśnie u nas, nawet jak nasze ceny nie są tak atrakcyjne, jak ma konkurencja. Pozycjonowanie warto oddać w ręce dobrych fachowców, dla których reklama sklepu internetowego to chleb powszedni.
Google Adwords i marketing szeptany
Google Adwords pozwala zwiększyć ilość wejść na naszą stronę bez większego wysiłku, warto zastanowić się nad taką formą promocji, szczególnie jak ważny jest dla nas czas. Firma Alte Media (https://altemedia.pl/reklama-sklepu-internetowego ) oferuje takie usługi, mają duże doświadczenia w prowadzeniu tego typu kampanii. Marketing szeptany to również dość niedroga i skuteczna forma reklamowania swoich usług. Prowadzenie ciekawych dyskusji na forach internetowych, występowanie w formie eksperta, doradzanie użytkownikom sieci, może przynieść większe zainteresowanie, ale pozytywnie wpłynie również na wizerunek firmy. Takie działania również warto powierzyć doświadczonemu marketerowi, inaczej efekty mogą być odwrotne od zamierzonych i można sobie popsuć reputację, a przecież nie o to chodzi.
Marketing sklepu internetowego to także social media. Obecność i aktywność na Facebooku czy na Instagramie to podstawa, ciekawy i prosty sposób na to, aby skontaktować się ze swoimi klientami, ale także zdobyć nowych odbiorców.
Reklama sklepu internetowego musi być wielowymiarowa i wcale nie powinna ograniczać się wyłącznie do sieci. Równie skuteczne mogą okazać się na przykład ulotki czy reklama w prasie, każdy sposób jest dobry i nigdy nie wiadomo, gdzie można znaleźć nowych klientów.