reklama kontekstowa

Internet otwiera wiele niesamowitych możliwości. Szczególnie jeżeli zamierzamy wykorzystywać go do zagadnień sprzedaży. Reklama w internecie jest prosta i tania. Nauczenie się podstaw marketingu internetowego to obowiązek każdego przedsiębiorcy.
Największą zaletą reklamy w sieci jest jej skala. Za pośrednictwem internetu jesteśmy w stanie docierać do tysięcy klientów na całym świecie. Ponadto możemy dokładnie określić grupę odbiorców, którzy zobaczą nasze materiały.

Rynek reklam w sieci jest obecnie zdominowany przez dwa podmioty – Google oraz Facebooka. Każdy z nich posiada nieco odmienną specyfikę. Google to gigant, który jest w stanie „wrzucić” na naszą stronę setki tysięcy użytkowników dziennie. Facebook z kolei dysponuje ogromną ilością danych, na podstawie który możemy dokładnie określić nasz target. Większość z tych portali wykorzystuję technikę marketingu opartą na rejestrowaniu poprzednich zachowań użytkowników – jest to tzw. reklama kontekstowa.

Przeglądarki internetowe zbierają dziesiątki danych o zachowaniach użytkowników w sieci. Sprawdzają historię ich wyszukiwań, oraz witryn które regularnie oglądają. Na podstawie tych danych algorytmy starają się dopasować treść prezentowanych materiałów promocyjnych. W tym wypadku istnieje dużo większa szansa na pozytywną interakcję. Ostatecznie, wyświetlanie reklamy dla osoby, która nie wyrazi nią żadnego zainteresowania – to strata pieniędzy oraz czasu.

reklama

Najpopularniejszym sposobem wyświetlania reklam są płatne wyniki wyszukiwania. Oznacza to, że użytkownik wyszukiwarki Google, po wpisaniu określonego hasła, na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania zobaczy naszą reklamę. Wielu użytkowników nie zwraca uwagi, że materiał jest oznaczony jako reklama. Spodziewają się, że silnik wyszukiwarki uznał ten wynik za najbardziej odpowiadający ich potrzebom.
Wciąż duża popularnością cieszą się klasyczne banery reklamowe. Najczęściej umieszczają je strony internetowe zrzeszone w ramach programu AdSense. Strony te prezentują swoim użytkownikom reklamy dostarczone przez Google i pobierają część stawki za kliknięcie. Jest to bardzo popularny sposób monetyzowania stron internetowych – dlatego skala ruchu jest ogromna. Z wykorzystaniem tej metody do naszej witryny mogą trafić dziesiątki tysięcy użytkowników.

Bardzo ważnym segmentem marketingu internetowego są reklamy wyświetlane na Facebooku. Specjaliści od reklamy doceniają ten portal z uwagi na ogromne możliwości określania grupy odbiorców. W narzędziu reklamowym Facebooka możemy określać takie czynniki jak płeć odbiorcy, jego wiek, wykształcenie lub zainteresowania. Możemy wyświetlić reklamę osobom, które polubiły zagadnienia związane z naszym biznesem. W ten sposób istnieje dużo większa szansa na konwersję.

Konwersja to zmiana użytkownika w klienta. To, że ktokolwiek zobaczy naszą stronę internetową – to dopiero połowa sukcesu. Musimy jeszcze znaleźć sposób na przekonanie tej osoby do zakupu naszego produktu lub usługi. Nie zawsze jest to możliwe w trakcie jednej sesji. Dlatego coraz więcej stron decyduje się budować listy mailingowe. Z wykorzystaniem tego narzędzia są w stanie utrzymywać ciągły kontakt ze swoimi potencjalnymi klientami. Programy do e-mail marketingu potrafią być niesamowicie skomplikowane. Dokładnie badają zachowania każdego użytkownika. Na podstawie tych danych możemy określić, jakie treści go interesują oraz możemy ocenić stopień jego zaangażowania. Pozwala nam to skierować ofertę do wytypowanej grupy osób. Znacznie zwiększa to szansę sprzedaży.

reklama kontekstowa w internecie

Kolejnym ważnym czynnikiem jest budowanie zaufania. W przypadku branży e-commerce wiarygodność jest równie ważną walutą co pieniądze. Musimy zapewnić klientom odpowiedni poziom obsługi. Odpowiedzi na maile lub komentarze powinny pojawiać się błyskawicznie. Coraz więcej podmiotów na rynku decyduje się na wprowadzenie do swojego biznesu elementu edukacyjnego. Oznacza to, że poza sprzedażą starają się dostarczyć swoim użytkownikom interesujące i przydatne treści.

Dzięki temu istnieje szansa na wysoką pozycję w rankingu darmowych wyników wyszukiwania. Pozwala to generować sprzedaż przy bardzo niskich kosztach. Branża e-commerce przeżywa dynamiczny rozwój. Każdy rok przynosi nowe pomysły i technologie. Specjaliści od marketingu przewidują, że najlepszym sposobem pozyskiwania klientów z sieci, pozostanie dostarczanie im poszukiwanych informacji. Dzięki temu nie tylko ograniczamy koszty pozyskania klientów, ale także budujemy wiarygodność oraz pozycję eksperta na rynku. Jest to niesamowicie istotne w każdej branży.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here