Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu
Z pewnością wielu specjalistów z dziedziny marketingu i biznesu zgodzi się ze stwierdzeniem, iż dobra, a co najważniejsze skuteczna reklama produktu, firmy lub usługi to połowa sukcesu działalności przedsiębiorcy na rynku. Z tego też powodu firmy zajmujące się reklamą nieustannie prześcigają się w tworzeniu najnowszych i najbardziej skutecznych sposobów na dotarcie do jak największej ilości potencjalnych klientów i co najważniejsze na przykucie ich uwagi i skłonienie do zakupu reklamowanego produktu, bądź skorzystania z usług danej firmy.
Dla przedsiębiorcy, który chce dotrzymać kroku temu nieustannie pędzącemu rynkowi, niezwykle ważne jest aby orientować się w najnowszych trendach dotyczących sposobów reklamy. Dzięki temu bowiem może wybrać sposób idealny dla prowadzonej przez niego działalności. Przyjrzyjmy się więc co ostatnio jest na topie, jeżeli mowa właśnie o przemyśle reklamowym. W ostatnich miesiącach z pewnością na prowadzenie wysunęły się reklamy świetlne. Nic w tym jednak dziwnego, gdyż zostało potwierdzone iż reklamy emitujące bodźce świetlne o wiele skuteczniej przyciągają uwagę potencjalnego nabywcy, a także dłużej pozostają w jego pamięci, dzięki czemu prawdopodobieństwo zakupu określonego produktu bądź skorzystania z danej usługi, jest znacznie większe.
Reklamy świetlne, to jednak nie wszystko gdyż dzięki rozwojowi świata internetu, niezwykle popularne stały się również oferty reklamowe zamieszczane na mediach społecznościowych. Szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę produkty i usługi kierowane do młodszej audiencji, która to na tle innych kategorii wiekowych, przoduje w ilości spędzanego czasu w mediach społecznościowych typu Facebook, Instagram, czy Youtube. Mówiąc o reklamach na portalach tego typu, należy pamiętać że nie są to tylko i wyłącznie drażniące nas banery pojawiające się w trakcie oglądanego materiału i niedające się wyłączyć wyskakujące okienka, które przyprawiają nas o ból głowy.
Specjaliści twierdzą, iż ten typ reklamy nie jest skuteczny gdyż u naszych odbiorców powoduje wyłącznie irytację i tworzy negatywne konotacje odnoszące się do reklamowanego produktu, co sprawia że prawdopodobieństwo jego zakupu jest stosunkowo niewielkie. Natomiast inaczej sprawa ma się ze współpracami z osobami znanymi i rozpoznawalnymi w mediach społecznościowych. Reklama dobrze wyważona i dopasowana zarówno do stylu prowadzonego konta na Instagramie, czy Youtube, jak i do unikalnej publiczności danego twórcy, z pewnością może zdziałać cuda. Z tego też powodu należy być świadomym do jakiej grupy osób kierujemy produkt, który chcemy sprzedać i dopiero później starannie wybrać osobę, odpowiadającą naszym wymaganiom.
Innym ciekawym sposobem na rozreklamowanie swojego produktu i stworzenie unikatowej marki, pod którą konsumenci będą spodziewać się jakości i spełniających oczekiwania standardów jest tworzenie różnego rodzaju akcji promocyjnych. Mowa tu o sezonowych obniżkach cen, tworzeniu specjalnych promocji na święta, nowy rok, black friday i inne tego typu okazje. Dzięki temu, konsumenci którzy jeszcze nie są do końca przekonani do naszego produktu będą bardziej skłonni do jego wypróbowania, gdyż obawa przed stratą pieniędzy będzie mniejsza, wprost proporcjonalnie do obniżki ceny. Z pewnością sprawdza się także, różnorakie gratisy dodawane do innych produktów.
Dla przykładu gdy klient zamawia w naszym sklepie szampon, dobrym zabiegiem marketingowym jest dodanie darmowej próbki dopasowanej do owego szamponu, odżywki. Dzięki temu, konsument nie tylko będzie miał z naszą marką pozytywne skojarzenia, ale kto wie być może owa, podarowana w gratisie odżywka, spodoba mu się tak bardzo, że przy następnym zamówieniu zamówi ją wraz z szamponem. Co więcej, być może poleci ją nawet znajomym! Mówiąc o tematyce polecania produktów znajomym i przyjaciołom, niezwykle skutecznym zabiegiem marketingowym jest również tworzenie zniżek, bonusów i gratisów dla zaufanych konsumentów, którzy na wykonanie danej usługi przyjdą wraz z osobą towarzyszącą, bądź polecą jej zakup określonego produktu.
Badania jasno pokazują iż ludzie często zrażają się do czegoś co na pierwszy rzut oka, wygląda jak reklama, a znacznie częściej wierzą polecanym przez znajomych i przyjaciół produktom, gdyż są one przetestowane przez osoby zaufane. Jak więc widać, sposobów na skuteczne zareklamowanie swojej działalności jest naprawdę mnóstwo i kluczem do dobrego marketingu jest określenie swoich potrzeb oraz grupy konsumenckiej, a następnie wybranie odpowiedniego sposobu rozreklamowania swoich usług.