Badania wskazują, iż efektywność, którą zapewnia reklama ledowa, jest niewątpliwie większa od uzyskiwanej przez standardowe banery. Gdy dokładnie przemyślimy reklamę oraz zastosowane rezultaty, efekty mogą być jednakże niewątpliwie większe. Widoczne jest, iż już sama zmiana reklamy kasetonowej na reklamę LED owocuje lepszym przykuwaniem uwagi ewentualnych kontrahentów oraz w efekcie – wzrostem sprzedaży.
Monitory LED – niezbędne w efektywnej reklamie zewnętrznej
W reklamie zewnętrznej stosuje się różne przekaźniki: banery, billboardy, tablice reklamowe, pylony, szyldy, roll-upy, telebimy oraz wiele innych. Metody te różnią się techniką, formatami, miejscami stawiania, czytelnością i sposobem podania przekazu. Nadal poszukiwane są metody promocji dające jak największe szanse, mające ogromny potencjał dynamiczny oraz marketingowy. Nowoczesnym środkiem na efektywne oddziaływania marketingowe są monitory LED.
Dobierz właściwą rozdzielczość
Należałoby zwrócić uwagę na odległość między diodami w danej tablicy LED. Gdy będzie ona za duża, przedstawiany obraz będzie nieczytelny. Wraz ze spadkiem odległości między diodami, poprawiać się będzie jakość obrazu, lecz niestety także wzrastać będzie koszt tablicy.
Wybierz sposób zarządzania
Nim na naszej tablicy pojawią się reklamy, muszą one zostać do niej przekazane. Zwyczajnie może się to odbyć za pomocą gniazda USB, bezpośredniego połączenia bezprzewodowego (Wi-Fi) albo przewodu (LAN). Co istotne, w wypadku transferu danych poprzez USB, pendrive nie musi być na stałe podłączony do tablicy. Wyłącznie chwilę trwa, nim informacje zostaną wyeksportowane do monitora oraz ten będzie funkcjonować również po odłączeniu pamięci przenośnej.
Dopasuj tablicę do miejsca
Reklamy LED wykonane są z elementów mierzących 16×32 cm. Ich wytwórcy są zatem w stanie błyskawicznie stworzyć jakikolwiek kształt tablicy, łącząc ze sobą nowe elementy. Należałoby dobrze wymierzyć powierzchnię, jaką mamy oraz zamówić tablicę, której potrzebujemy, a nie, która została sprzedawcy. Pamiętajmy także, iż rozmiar ma w tym wypadku znaczenie – im większy wyświetlacz, tym lepiej widoczna reklama oraz większe możliwości. Wie o tym chociażby gigant reklamy internetowej Google, jaki zarezerwował już reklamy na największej tablicy LED na świecie.
Zamontuj reklamę
Nie potrzebujemy do tego profesjonalnej wiedzy. Reklama, jaką otrzymujemy, jest gotowa do pracy. Starczy przykręcić ją do ściany (tablica ma zaczepy montażowe, na życzenie klienta możemy wyposażyć ją w dowolny rodzaj stelażu) oraz podłączyć do prądu.
Ustaw reklamę dla swojego interesu
Gdy reklama zostanie już zainstalowana we właściwym miejscu, należy przeznaczyć dużo uwagi wykonaniu materiałów, jakie będą na niej emitowane. Tutaj wszystko zależy od dziedziny, w jakiej funkcjonujemy oraz rezultatu, który zamierzamy uzyskać. Dla pewnych przedsiębiorstw efektywne będzie emitowanie nazwy spółki, dla pozostałych – najciekawszego towaru itp. Należałoby pamiętać, iż tekstowi mogą towarzyszyć grafiki oraz animacje, jakie efektywnie przyciągną uwagę osób znajdujących się w otoczeniu tablicy.
Technika Digital Signage
Reklama LED zapewnia jeszcze więcej możliwości, kiedy wykorzysta się technikę Digital Signage. Gwarantuje ona zdalne bezprzewodowe administrowanie każdą liczbą monitorów, na jakich emitowane są zawartości informacyjne lub reklamowe. Technika Digital Signage pozwoli zarządzać nie tylko monitorami LED, lecz także ekranami LCD, monitorami dotykowymi, projektorami, tablicami LED-owymi, i chociażby wyświetlaczami holografów. Wszystko dokonuje się za pośrednictwem panelu administratora dostępnego online. Starczy wejść na stronę internetową oraz zalogować się, żeby móc swobodnie sterować niezliczoną ilością ekranów reklamowych.
Tworzy to przed ogłoszeniodawcą całkowicie odmienne możliwości zewnętrznego reklamowania się oraz dostosowywania przekazu do aktualnej sytuacji w czasie teraźniejszym. Urządzenia wchodzące w skład systemu są zaopatrzone w profesjonalne obudowy, jakie zabezpieczają monitory przed oddziaływaniami osób niepowołanych. Należałoby pamiętać, iż w odróżnieniu od bannerów oraz pozostałych nośników reklamy publicznej, ekrany LED oraz pozostałe nośniki wchodzące w skład systemu Digital Signage pozwolą wysyłać nie tylko obraz, lecz także dźwięk. Dwutorowy przekaz reklamowy będzie jeszcze efektywniejszy oraz podniesie dochody z reklamy, czyniąc z niej odpowiednią inwestycję. Dzięki reklamie LED, mamy możliwość pokazywania rozmaitych treści o rozmaitych godzinach dnia, w danych dniach tygodnia lub miesiąca, wedle z góry określonego wzorca.