reklamy na youtube

Czym jest reklama na YouTube oraz jak funkcjonuje?

Reklama YouTube to metoda promocji elektronicznej na niezwykle powszechnym portalu z filmami wideo. Jest bardzo efektywna w tworzeniu firmy i trafieniu do różnych odbiorców, jacy nie znają jeszcze Twojej marki, jej artykułów albo usług.

Powody, dla których reklamy YouTube są efektywne:

1. wideo jest entuzjastycznie odwiedzaną (niezwykle absorbującą) zawartością w całym internecie,
2. YouTube gwarantuje dostęp do wielkiej liczby odbiorców,
3. można dokładnie dobierać reklamy w YouTube do problematyki odtwarzanych filmików (zamiłowań ewentualnych odbiorców),
4. dostępne są wyodrębnione metody promocji.

Reklama TrueView IN-STREAM

Reklama wideo, jaka ujawnia się przed, w trakcie albo po filmie na portalu YouTube albo na pozostałych stronach albo aplikacjach, na jakich zostały osadzone filmy YouTube. Prócz filmiku reklamowego dodatkowo może się pojawić: bilbord towarzyszący po prawej stronie albo na obrazie nakładka graficzna z zaproszeniem do działania. Pomimo, iż oglądający może zlekceważyć film po 5 sekundach, opłacasz tylko po obejrzeniu 30 sekund albo pełnej Twojej reklamy.

Reklama True View DISCOVERY

To reklama w postaci zajawki do Twojego filmiku reklamowego. Składa się z napisu oraz miniatury (określonego obrazu z filmu) oraz pojawia się w wynikach wyszukiwania, koło skojarzonych filmików, na stronie głównej oraz jako nakładka na filmach. Pomimo, iż reklama się wyświetla, zapłacisz właśnie wówczas gdy użytkownik kliknie w miniaturę oraz przejdzie do Twojego slajdu.

Reklama w przerywniku

To krótkie wideo reklamowe trwające do 6 sekund. Wyświetlane jest przed ujawnieniem filmiku. Płacisz za każde 1000 wyświetleń. To idealna metoda reklamy dla Twojej firmy.

Reklama DISPLAY

Reklama banerowa, jaka emituje się koło listy rezultatów poszukiwania albo podczas odtwarzanego filmiku na portalu YouTube.

Nakładka reklamowa IN-VIDEO

To forma reklamy graficznej na YouTube wyświetlanej jako nakładka na oglądanym filmie. Ponadto może jej towarzyszyć po prawej części plakat reklamowy.

reklamy

Karty sponsorowane

Motywy graficzne emitowane przez parę chwil po prawej stronie na oknie z Twoim filmikiem reklamowym. Zapewniają szansa ekspozycji artykułów występujących w wideo.

Korzyści z reklamy w YouTube

1. niezwykle szerokie możliwości na zapamiętanie Twojej firmy choćby po jednym obejrzeniu wideo,
2. szansa tworzenia oraz modernizacji swojego sektora,
3. duże wsparcie dla innych metod reklamy.

Kampania na YouTube a rezerwowana reklama

Reklama w serwisie YouTube jest do wykupienia w systemie rezerwacyjnym. W takim wypadku wykupujemy w Google pewną ilość wyświetleń reklamy (CPM) albo ilość dni transmisji reklam (CPD). Reklamy na YouTube w owym systemie są zalecane zwłaszcza w akcjach kształtujących świadomość marki/produktu albo dokonujących na rynek coś zupełnie odmiennego.

Kampania YouTube jest niezwykle modna pośród marketerów. Równocześnie system rezerwacyjny pozwoli na wykupienie ciekawszych miejsc reklamowych aniżeli w standardzie aukcyjnym. Reklama na YouTube może zostać wyemitowana na stronie głównej lub także jako niepomijalny filmik przed wideo, jakie chce zobaczyć odbiorca. Rezerwowana reklama na YouTube jest skierowana raczej do ważniejszych ogłoszeniodawców ze względu na niewielkie kwoty, od jakich Google angażuje się w takie programy.

Reklamy na YouTube w systemie aukcyjnym (AdWords)
Google gwarantuje emitowanie reklam na YouTube także przez własny system AdWords. Stanowi to wyjście zapewniające równe szanse większym oraz mniejszym ogłoszeniodawcom. W systemie aukcyjnym płacimy tylko za zobaczenie reklamy albo kliknięcie skutkujące przejściem na stronę, toteż owego rodzaju akcje na YouTube są znane pośród rożnej wielkości instytucji. Reklama pojawiająca się przed wideo określonym albo w jego trakcie, lecz z opcją usunięcia jej.

youtube

Dlaczego należałoby skorzystać z reklamy na YouTube?

YouTube już po Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową. Reklamy wideo mają duże wpływy, są efektywną metodą promocji, gdyż angażują dużo zmysłów. Ponadto, stosując stosowne dane o odbiorcach, reklamy na YouTube mogą zostać przydzielone do wyselekcjonowanej grupy docelowej. Kampanie na YouTube dedykowane są wprost do ewentualnych kontrahentów Twojej marki.

Reklamy na YouTube nie są wcale drogie w produkcji. Jest dużo serwisów komputerowych oferujących gotowe rozwiązania, jakie przy ociupince fantazji, nie odstają artyzmem spotom telewizyjnym. W tym czasie, wydatek produkcji reklamy wideo można zawrzeć chociażby w 100 dolarach, zatem szkoda z tego nie skorzystać – szczególnie, iż to efektywna metoda promocji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNarzędzia seo
Następny artykułJak zrobić reklamę

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here