Wiele osób marzy o tym, aby skutecznie prowadzić własny biznes. Niestety, nie zawsze wiemy, w jaki sposób skutecznie go wypromować. Jednym z najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych sposobów reklamy w Sieci, jest kampania AdWords. Czy jednak każdy, nawet laik, będzie umiał w odpowiedni sposób ją przygotować? Jak się okazuje, wcale nie jest to takie proste. W poniższym artykule, przybliżymy państwu cały proces związany z przygotowaniem prawidłowej kampanii AdWords. Nakreślimy również pokrótce, czym dokładnie zajmuje się specjalista adwords.
Przede wszystkim – analiza rynku i konkurencji
Każdy kto chce promować własny biznes w Sieci, musi być świadomy tego, że jego marka, nie jest jedyna na rynku. Konkurencja jak również popyt na konkretny rodzaj usług, mogą być bardzo różne. Podstawą zatem, kiedy rozważamy wdrożenie jakichkolwiek działań w Sieci, mających na celu promocję naszego biznesu, jest dokonanie skrupulatnej analizy rynku oraz konkurencji. Niestety, jeśli ktoś wcześniej nie robił tego rodzaju rzeczy, może mieć problem z tym, jak prawidłowo je wykonać. Prawdą jest jednak, że jest to pierwszy etap, niezbędny do prawidłowego wdrożenia kampanii adwords.
Analiza słów kluczowych oraz ich konkurencyjności
Kiedy już wiemy, czy na nasze produkty może być zapotrzebowanie, należy zastanowić się, jakich słów użyć, aby prawidłowo sformułować treść umieszczoną w kampanii AdWords. To konieczność, aby w ogóle reklama taka była skuteczna. Specjalista adwords, wykona zatem prawidłową analizę słów kluczowych, ich konkurencyjności oraz ilości wyszukań w Google. Do tego celu potrzebne będą specjalne narzędzia – m.in planner słów kluczowych Google. Laik, może mieć problem z właściwym korzystaniem z tego narzędzia. Wymaga ono bowiem elementarnej wiedzy związanej z szeroko pojmowanym marketingiem internetowym.
Konstruowanie treści w kampanii AdWords
Po wybraniu odpowiednich słów kluczowych, przechodzimy do kolejnego etapu, którym jest tworzenie treści ogłoszenia naszej reklamy. Tutaj także nie jest tak łatwo. Kampanię adwords, a co za tym idzie – także jej treść, tworzy się według bardzo konkretnych wytycznych. W poszczególnych oknach, pojawiają się ilości znaków, które mogą zostać wykorzystane do stworzenia treści. Zaleca się, aby treść tych pól była wypełniona nie tylko odpowiednią ilością znaków, ale też treścią, która zawiera słowa kluczowe, na których zależy nam najbardziej.
Optymalizacja kosztów kampanii adwords
Specjalista adwords nie zajmuj się jednak tylko i wyłącznie doborem fraz czy słów kluczowych do naszej kampanii. Do jego obowiązków nie należy tylko sformułowanie treści. Kolejnym zadaniem, które spokojnie możemy powierzyć specjaliście adwords, jest przygotowanie optymalizacji kampanii. Tutaj jednak niezbędna jest ścisła współpraca z klientem. W grę wchodzą bowiem bardzo konkretne kwoty, które zamierzamy przeznaczyć na promocje naszej reklamy w Sieci. Klient sam musi zdecydować, jakiej wysokości mają one być. Oczywiście, bardzo ważne jest to, co zasugeruje nam specjalista adwords. Musimy być bowiem świadomi, ze na podstawie analizy słów kluczowych, jak również konkurencji, specjaliści adwords są w stanie podać wstępny, szacunkowy budżet, który może być potrzebny do tego, aby kampania adwords faktycznie była skuteczna.
Po co właściwie kampania adwords?
Wielu z was z pewnością zapyta o to, jaki jest sens tego rodzaju promocji własnego biznesu w Sieci. Otóż obecnie, jak się okazuje, nie da się skutecznie wypromować własnej marki, jeśli nie zainwestujemy choćby minimalnych funduszy w marketing internetowy. Statystyki jasno mówią, że ponad 90% użytkowników Sieci, zanim dokona zakupu w sklepie internetowym, szuka na jego temat jakichkolwiek informacji, bądź też – szuka informacji o konkretnym produkcie. Dlatego też, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na taką formę reklamy.
Czy kampania adwords jest skuteczna i kiedy są widoczne jej efekty?
Jeśli zdecydujemy się na zatrudnienie specjalisty adwords, możemy być pewni, że nasza kampania adwords, bardzo szybko przyniesie efekty. Dobrze zoptymalizowana kampania, odpowiednio dobrane frazy oraz słowa kluczowe, to konieczność, jeśli zależy nam na osiągnięciu efektów w bardzo krótkim czasie. W odróżnieniu od pozycjonowania, efekty dobrze przygotowanej kampania Google AdWords, mogą być widoczne już po kilku dniach od jej wdrożenia. Musimy jednak liczyć się z tym, że kampania AdWords, jest zaledwie jedną, z bardzo wielu metod promowania własnego biznesu w Sieci. Dobrze jest wspomagać ją np. pozycjonowaniem.